Hírek

'11.01.07. Százmillió a helyi borkultúra népszerűsítésére
Százmillió a helyi borkultúra népszerűsítésére

A Bormarketing Bizottság javaslatára az Agrármarketing Centrum (AMC) nyílt pályázati felhívást tesz közzé a 2011-ben hazai, a magyar borkultúrát, borászatokat, borokat népszerűsítő “helyi kisprojektek” megvalósítására – közölte a Vidékfejlesztési Minisztérium (VM) pénteken.

Az AMC nettó 100 millió forintot különített el kifejezetten azzal a céllal, hogy a kistermelők projektjeit támogassa. A részvétel alapfeltétele, hogy a rendezvényeken minimum tíz borászat termékei vegyenek részt. Pályázni harminc százalék önrész megléte mellett társkiállítóként helyi, regionális, valamint országos rendezvényeken való megjelenés támogatására, valamint publikáció, kiadványkészítés költségeinek támogatására lehet.

A közlemény szerint az elmúlt időszakban a borászati szakma megosztottsága és a szervezetek közötti megegyezés hiánya átgondolatlan döntésekhez és a közösségi bormarketing ellehetetlenüléséhez vezetett. Égetővé vált a probléma orvoslása, hiszen az ágazat hosszú távú fejlesztésével és célzott, hatékony, közösségi marketingkommunikációs tevékenységgel a bor a magyar agrárium egyik referenciatermékévé válhat.

A bor forgalomba-hozatali járulék megfizetésének, kezelésének és felhasználásának szabályairól szóló rendeletmódosítás november 22-én lépett hatályba. A rendelet nyomán létrejött egy új felépítésű Bormarketing Bizottság, amelynek tagjai borász- és marketing szakemberek közül kerültek ki.

A jogszabály módosításával a tárca célja, hogy a közösségi bormarketing források hatékonyabb felhasználásával a magyar bor piaci helyzetét megerősítse, a pályázati rendszert átláthatóvá tegye, így mindenki számára nyilvánvalóvá válik: az állam fokozott felelősséget vállal a források hatékony felhasználásáért.

A korábbi évek tapasztalatai azt mutatták, hogy a bormarketing tevékenységben kevés forrás jutott a bormarketing alapból a kis volumenű projektek támogatására, ezért a kistermelők kevés eséllyel pályázhattak támogatásért. Az Agrármarketing Centrum 100 millió forintot különített el kifejezetten azzal a céllal, hogy a kistermelők erőfeszítéseit támogassa. A pályázati kiírást az AMC weboldalán teszi közzé.

A szakmai bírálatot a Bormarketing Bizottság végzi, azt követően, hogy az AMC formailag átvizsgálta a pályázatokat. A döntést – a benyújtásra előírt határidő lejártát követő 30 napon belül, a szakértői testület által felállított rangsor alapján – a miniszter ellenjegyzését követően az AMC hozza meg – olvasható a közlemény a vallalkozoinegyed.hu-n

Forrás: borespiac.hu

További hírek

'15.12.16.
Fazekas Sándor szerint folyamatosan j...

A miniszter a fehér borokat tartalmazó borkiválóságok 2015-ös könyvét bemutatva közölte, az idén várhatóan Magyarország ismét nettó borexportőrré v...

'15.12.15.
Kihirdették a Magyar Sommelier Szövet...

A MASOSZ második alkalommal döntött az általa alapított Par Excellence díj nyerteseiről. Az elismerésben olyan személyek részesülhetnek, akik kieme...

'15.08.22.
Borfronton javulás várható

Meghaladhatja a tavalyit az idén készülő új bor mennyisége, a Hegyközségek Nemzeti Tanácsának (HNT) becslése szerint 2015-ben összesen 2,78 millió ...

Hírek a nagyvilágból

'14.11.17.
Magyar étterem és borászat kapott nem...

Hazai étterem és borászat is díjat kapott az Európai Bor- és Gasztronómiai Egyesületek Szövetségének XII. Kongresszusán.

'14.11.10.
Magyar borászok a ProWine China-n

Csupán néhány nap van hátra a november 12-14. között második alkalommal rendezett ProWine China szakvásárig, amelyet a sanghaji nemzetközi vásárvár...