Körülbelül egymilliárd forint jut 2011-ben bormarketingre, amelynek rendszerét a Bormarketing Bizottság át szeretné alakítani – mondta a bizottság elnöke szerdán Szekszárdon.
Geönczeöl Attila a szekszárdi hegyközség Mátyás napi borünnepén arról számolt be, hogy jelenleg 596 millió forint szabadon felhasználható keret áll a bizottság rendelkezésére, 320 millió forint pedig már lekötött forrás. A literenként 5, illetve 10 forintos forgalomba hozatali járulékból származó, várhatóan egymilliárd forintos idei kerettel kapcsolatban megjegyezte: ez megegyezik a Borsodi Sörgyár marketingre fordított összegével.
A jelenleg 12 taggal működő, egyébként 13 fős bizottság elnöke az eddigi döntésekről elmondta: a tél végi vörösborkampányra 80 millió forintot, a Duna Borrégió imázskampányára 64 millió forintot szavaztak meg. A régiós népszerűsítést szolgáló kisprojektekre 125 millió forintot hagytak jóvá, az idei nemzetközi kiállításokon való megjelenést 93 millió forinttal támogatja a bizottság. Két projekt – a 80 millió forintos tavaszi fehérborkampány, valamint az 50 millió forintos borszerda elnevezésű akció – lebonyolítását újra tárgyalják – fűzte hozzá.
Geönczeöl Attila szólt arról, hogy a bormarketing rendszerének átalakítására vonatkozó javaslattal fordult a vidékfejlesztési miniszterhez. A jelenleg kétszereplős, az Agrármarketing Centrumot (AMC) és a bizottságot tartalmazó rendszerből hiányzik egy operatív munkát végző iroda, ennek létrehozását javasolják – tette hozzá. A bizottsági elnök úgy vélte: az Agrármarketing Centrum inkább “kifizetőhely”, mint marketingiroda, amely 3-4 külső marketing ügynökséget bíz meg a munkákkal. A tél végi vörösborkampány esetében a szakmai felügyelet hiányát rótta fel az AMC-nek.
A szakember kitért arra, hogy a sikeres bormarketinghez jelenleg hiányoznak a friss piaci adatok, ágazati információk, valamint egyes szakemberek szerint a 2009-2013-as közösségi bormarketing stratégia is elavult – írja a turizmusonline.hu.
Forrás: borespiac.hu
A miniszter a fehér borokat tartalmazó borkiválóságok 2015-ös könyvét bemutatva közölte, az idén várhatóan Magyarország ismét nettó borexportőrré v...
A MASOSZ második alkalommal döntött az általa alapított Par Excellence díj nyerteseiről. Az elismerésben olyan személyek részesülhetnek, akik kieme...
Meghaladhatja a tavalyit az idén készülő új bor mennyisége, a Hegyközségek Nemzeti Tanácsának (HNT) becslése szerint 2015-ben összesen 2,78 millió ...
Hazai étterem és borászat is díjat kapott az Európai Bor- és Gasztronómiai Egyesületek Szövetségének XII. Kongresszusán.
Csupán néhány nap van hátra a november 12-14. között második alkalommal rendezett ProWine China szakvásárig, amelyet a sanghaji nemzetközi vásárvár...