Hírek

'11.02.21. A magyar bor Amerika meghódítására készül

A magyar borászat az Amerikai Egyesült Államokban csak kiváló minőséggel és jól szervezett marketingmunkával tud sikereket elérni – állapították meg “A magyar bor helyzete az amerikai piacon” címmel tartott bormarketing tanácskozás résztvevői.

Dán Károly New York-i magyar konzul úgy vélekedett: megfelelő koordinációval és hosszú távú elkötelezettséggel minden feltétel adott, hogy a magyar borok sikeresek legyenek az amerikai piacon. Rámutatott: azok az országok, amelyek az elmúlt 20 évben sikeresen betörtek boraikkal az USA-ba, hosszú távú stratégiával érték el céljukat. A New York-i magyar konzul példaként említette az ausztrál, az új-zélandi és a chilei modellt.

Ahhoz, hogy valaki belépjen egy annyira szabályozott és szervezett piacra, mint az amerikai, elengedhetetlen, hogy legyenek tengeren túli kapcsolatai, amelyek szakmai háttérrel és presztízzsel rendelkeznek – hívta fel a figyelmet Dán Károly. A New York-i magyar konzul szerint a magyar borvidékek elő tudják állítani a kellő mennyiségű és minőségű bort, amivel már érdemes piacra lépni. Ehhez azonban össze kell fogniuk a borosgazdáknak – mutatott rá. Megjegyezte: az amerikai ízlést erősen befolyásolja a kaliforniai Napa-völgyből származó borok minősége.

Tiffán Zsolt (Fidesz-KDNP) országgyűlési képviselő, a parlament mezőgazdasági bizottsága szőlészeti és borászati albizottságának elnöke arról szólt, hogy a magyar bormarketing még igencsak fejlesztésre szorul. A politikus a “keleti part” meghódításának lehetőségét abban látja, ha borvidéki szinten integrálódnak a kistermelők, és így jól pozicionált borok kerülnek a piacra, amelyek megalapozzák a borvidékek “nagy” borainak fogadtatását. A pécsi tanácskozáson részt vett George Pataki, New York állam volt kormányzója is, akit Páva Zsolt (Fidesz-KDNP) polgármester fogadott a városházán.

A megbeszélésen a Kodály Központban tartott bormarketing tanácskozás tapasztalatait értékelték. Egyetértettek abban, hogy a magyar borászatnak nyitnia kell az új piacok felé, de az Amerikai Egyesült Államokban csak kiváló minőséggel és jól szervezett marketingmunkával lehet sikereket elérni. Reményüket fejezték ki, hogy a Pécsett rendezett tanácskozás az első lépése a magyar bor Amerikát meghódító útjának – írja a vallalkozoinegyed.hu.

Forrás: borespiac.hu

További hírek

'15.12.16.
Fazekas Sándor szerint folyamatosan j...

A miniszter a fehér borokat tartalmazó borkiválóságok 2015-ös könyvét bemutatva közölte, az idén várhatóan Magyarország ismét nettó borexportőrré v...

'15.12.15.
Kihirdették a Magyar Sommelier Szövet...

A MASOSZ második alkalommal döntött az általa alapított Par Excellence díj nyerteseiről. Az elismerésben olyan személyek részesülhetnek, akik kieme...

'15.08.22.
Borfronton javulás várható

Meghaladhatja a tavalyit az idén készülő új bor mennyisége, a Hegyközségek Nemzeti Tanácsának (HNT) becslése szerint 2015-ben összesen 2,78 millió ...

Hírek a nagyvilágból

'14.11.17.
Magyar étterem és borászat kapott nem...

Hazai étterem és borászat is díjat kapott az Európai Bor- és Gasztronómiai Egyesületek Szövetségének XII. Kongresszusán.

'14.11.10.
Magyar borászok a ProWine China-n

Csupán néhány nap van hátra a november 12-14. között második alkalommal rendezett ProWine China szakvásárig, amelyet a sanghaji nemzetközi vásárvár...