Hírek

'11.12.23. Sikeres adventi borkampány
Sikeres adventi borkampány

Egyértelmű siker az Agrármarketing Centrum és a Közösségi Bormarketing Alap év végi kampánya, amelynek célja a magyar borok népszerűsítése. Az áruházi akció kezdete óta folyamatosan növekszik a minőségi magyar borok iránti érdeklődés, sőt az eladott mennyiség is meglódult.

„A forgalom növekedésének jelentős része a kampánynak köszönhető, örömmel tapasztaljuk, hogy nem csak a karácsonyi szezon miatt nő a kereslet áruházainkban” – mondta Herkely Gusztáv, a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. beszerzési vezetője.
Az élénkülő vásárlói érdeklődés középpontjában egyértelműen a magasabb árfekvésű, minőségi magyar borok állnak. Bár a vásárlói szokások jelentős változásáról még nem számolhatunk be, a közép- és felsőkategóriás borok 2011-ben tapasztalt csökkenő eladási tendenciái megfordultak a kampány kezdete óta. A nagyáruházak most arra számítanak, hogy ezekben a kategóriákban a karácsonyi időszak végére az eladások elérik a korábbi években tapasztalt arányokat.
A fogyasztási preferenciák nagyságrendileg természetesen nem változtak, továbbra is a villányi, a szekszárdi és az egri vörösborok, valamint a tokaj-hegyaljai fehérborok a legkeresettebbek. Örvendetes módon azonban nőtt a fogyasztói érdeklődés más iránt, ilyen például a habzóbor vagy a rosé.
A szuper- és hipermarketek kínálatában folyamatosan növekvő választékkal találkozhatnak a vásárlók: a kampány ideje alatt közel 140 különböző tétel közül választhatnak. Ráadásul az adventi időszakban az Auchan, Metro, SPAR és Tesco áruházakban a Közösségi Bormarketing Alap és az Agrármarketing Centrum kampánya külön is felhívja rájuk a figyelmet.
„A SPAR áruházakban már megszokott, hogy a kínálatba számos, csak a kampányidőszakban kapható cikk kerül be, főleg a közép- és felsőkategóriában, és ilyenkor az árkedvezmények meghaladják a szokásos mértéket” – mondta a beszerzési vezető. „Bízunk benne, hogy az akcióban való részvételünkkel mi is hozzájárulunk a minőségi magyar borok iránti kereslet növekedéséhez” – tette hozzá.

Forrás: http://turizmusonline.hu

További hírek

'15.12.16.
Fazekas Sándor szerint folyamatosan j...

A miniszter a fehér borokat tartalmazó borkiválóságok 2015-ös könyvét bemutatva közölte, az idén várhatóan Magyarország ismét nettó borexportőrré v...

'15.12.15.
Kihirdették a Magyar Sommelier Szövet...

A MASOSZ második alkalommal döntött az általa alapított Par Excellence díj nyerteseiről. Az elismerésben olyan személyek részesülhetnek, akik kieme...

'15.08.22.
Borfronton javulás várható

Meghaladhatja a tavalyit az idén készülő új bor mennyisége, a Hegyközségek Nemzeti Tanácsának (HNT) becslése szerint 2015-ben összesen 2,78 millió ...

Hírek a nagyvilágból

'14.11.17.
Magyar étterem és borászat kapott nem...

Hazai étterem és borászat is díjat kapott az Európai Bor- és Gasztronómiai Egyesületek Szövetségének XII. Kongresszusán.

'14.11.10.
Magyar borászok a ProWine China-n

Csupán néhány nap van hátra a november 12-14. között második alkalommal rendezett ProWine China szakvásárig, amelyet a sanghaji nemzetközi vásárvár...