Huszonnyolc badacsonyi borász másfél száz bora sorakozott fel a fővárosi New York Kávéházban.
A szakemberek és a nagyközönség számára egyaránt rengeteg hasznos információ beszerzésére, kapcsolatteremtésre adott lehetőséget a Badacsonyi Céh Turisztikai Egyesület, amikor a koordinálásával Budapestre utazott huszonnyolc badacsonyi borászat, hogy bemutassa a 2011-es esztendő borait, és népszerűsítse korábbi nagyszerű nedűit. A cél, hogy a badacsonyi borok elinduljanak a korábbi hírnév visszaszerzése felé, a XVIII - XIX. században ugyanis a badacsonyi ürmös hírneve a tokaji aszúéval volt párhuzamba állítható.
„Bár a badacsonyi borokat sokan ismerik, hiszen a már az iskolában szinte mindenhol tanítják a régió érdekességeit, eddig mégsem sikerült elérni, hogy a prémium borok közé kerüljenek azok – mondta kérdésünkre Varga Bálint, a Varga Pincészet marketing vezetője. - Ez a rendezvény hozzájárulhat, hogy a közönség és a szakma megtudja, milyen nagyszerű borok találhatók a badacsonyi pincékben.”
A több, mint 4200 hektárnyi badacsonyi borvidék (melyből a Wikipédia adatai szerint 1663 van művelés alatt) klímáját a Balaton közelsége határozza meg, mivel a vízfelület által meghatározott páratartalom kiegyenlítetté teszi a mikroklímát. Alapkőzete agyag, homok és bazalt
A borászok számára „kötelező” feladat volt egy fajta Olaszrizling bemutatása az érdeklődőknek, mivel a rendezvény egyik meghatározott célja volt, hogy ez, a Badacsonyra jellemző típus megfelelő hangsúlyt kapjon. „Szerettük volna megmutatni, hogy ezen belül hány fajta készíthető el, milyen sokszínű tud lenni a paletta” – mondta Varga Bálint.
A badacsonyi borok jellegzetesen testesek, magas alkoholtartalommal. Jó évjáratokban kései szüretelésű borokat, és jégbort is készítenek. Bár a borvidék borászai végső soron egymás konkurensei, a közös brand, a badacsonyi bor népszerűsítése érdekében készek összefogni, és a néhány évvel ezelőtti csoportos bemutatkozás után most ismét együtt prezentálják kincseiket.
„Az ilyen típusú rendezvényekkel részben a vendéglátó szakmát lehet elérni, részben olyan borértőket, akik képesek a saját környezetük borfogyasztási szokásait jó értelemben befolyásolni – mondta búcsúzóul Varga Bálint. - Remélem, ez a bemutatkozás is alkalmas volt arra, hogy a badacsonyi borászokkal kapcsolatos negatív sztereotípiákat megváltoztathassuk.”
Kérdésünkre a Varga Pincészet marketing vezetője elmondta, hogy a badacsonyi borvidéket nem érintette meghatározóan az elmúlt napok fagykár hulláma. A korábbiakban említett mikroklíma, és a hegyvidéki elhelyezkedés miatt a régió szőlői nem szenvedtek jelentősebb fagykárt, különösen azért, mert a korábbi hónapok aszályos időjárása miatt alacsony a tőkék víztartalma, így a faggyal kapcsolatos stresszből még képes regenerálódni az állomány.
Forrás: http://turizmusonline.hu
A miniszter a fehér borokat tartalmazó borkiválóságok 2015-ös könyvét bemutatva közölte, az idén várhatóan Magyarország ismét nettó borexportőrré v...
A MASOSZ második alkalommal döntött az általa alapított Par Excellence díj nyerteseiről. Az elismerésben olyan személyek részesülhetnek, akik kieme...
Meghaladhatja a tavalyit az idén készülő új bor mennyisége, a Hegyközségek Nemzeti Tanácsának (HNT) becslése szerint 2015-ben összesen 2,78 millió ...
Hazai étterem és borászat is díjat kapott az Európai Bor- és Gasztronómiai Egyesületek Szövetségének XII. Kongresszusán.
Csupán néhány nap van hátra a november 12-14. között második alkalommal rendezett ProWine China szakvásárig, amelyet a sanghaji nemzetközi vásárvár...